Flera av de största svenska företagen har bestämt sig för att bromsa klimatförändringarna. Vad innebär det för er som underleverantörer? Vi går igenom de viktigaste punkterna ni behöver känna till för att vara redo för omställningen.
Webbinarium 12 maj kl. 10:00-11:30
Över 200 svenska storföretag har skrivit under initiativet Science Based Targets, som innebär att de förbinder sig att vidta nödvändiga åtgärder för att temperaturökningen ska stanna vid 1,5 grader.
Nu ser de över utsläppen i hela sin värdekedja – och engagemanget hos leverantörerna kommer att vara centralt för att lyckas.
Några som gått med i initativet är Volvo, IKEA, SKF, Tingstad, Arvid Nordqvist, Beijer, Bonnier Books, Boost, Bratems, Byggmax, H&M, Gina Tricot, Esspresso House, Ericson, Coop, Cloetta, Clas Ohlson, NA-KD, HSB och Stena.
Program
Pernilla Holgersson
Förklarar vad Science Based Target innebär och hur engagemanget hos underleverantörer är avgörande för omställningen.
Joachim Keim
Berättar om hur Coompanion arbetar med att växla upp hållbarhetsarbetet hos små och medelstora företag.
Ni får också möta företagare som påbörjat resan och ställt om för att möta kundernas krav.
Webbinariet arrangeras av företagsrådgivaren Coompanion, genom projektet 2030Biz som är delfinansierat av Europeiska unionen.
Vi tror att de små och medelstora företagen kan vara drivande i omställningen till en mer hållbar framtid. I projektet 2030Biz hjälper vi dem att växla upp på sin hållbarhetsresa genom coachning, analys och nya vägar framåt.